Runt och runt

Ja men här hemma fortsätter bacillerna att gå runt och runt, på allvar så känns det som det enda jag skriver om just nu är baciller och sjukdomar. Men det är tyvärr sådana tider nu.
JImmy och Ebba börjar bli piggare efter massa feber och hosta.
Imorse när Wilma vaknade och var på ett riktigt dåligt humör trots att hon sovit hela natten och fast vi var ute och försökte hitta på roliga saker så var det ingenting som dög. Så jag och jimmy anade oråd och självklart kom febern smygandes på kvällen. Vid sju så var tempen nästan 39 grader så hon fick alvedon och sover just nu, hoppas verkligen att hon får sova inatt. 
 
Någon som inte vill sova just nu är korvis som somnade först vid halv sju och vaknade för trettio minuter sen klarvaken och skit glad, så då får hon hänga med mig i bärselen och förhoppningsvis tycker hon det är tråkigt och somnar, inte så troligt då hon är på bra humör och har en diskussion med sin napp. Sen vet hon precis hur hon ska bete sig för att få ögonkontakt med mig och sen när hon ger mig världens leende så vet jag att det kommer dröja nån timme innan hon somnar igen, madame är på världens bushumör.
 
Nej men annars idag har vi inte gjort många knop, JImmy har semester den här veckan eftersom tanken var att vi skulle till Hälsingland. Nu blev det inte så, vi får helt enkelt driva varandra till vansinne här hemma istället. För att se det på den ljusa sidan så kan vi passa på att få massa gjort här hemma som tex riva ut vår garderob eller tömma Wilmas rum så det kan tapetseras, sen har vi såklart allt jobb som behövs fixas ute. Finns ju alltid nåt att göra. 
Och tillbaka till dagen så drog vi ut på en promenad som slutade med en Wilma som slängde sig på marken hela tiden så promenaden på två kilometer tog nog närmare en timme, vi fick massa frisk luft iallafall.
Sen behövde vi handla lite så det fick bli en tur till Ica maxi, kom ut därifrån 800 kronor fattigare och vet egentligen inte alls vad jag handlade. Livsfarligt att handla matvaror när man har ett sjukt shoppingbegär och varit inlåst hemma i en och en halv vecka. Då kan man tydligen go bananas i fruktdisken.
 
Imorgon har vi ett läkarbesök för Wilma men vi får se om vi skjuter på det. Nya prover ska tas angående hennes allergi. Men som sagt vi får se hur morgondagen ser ut.
 
Nu ska jag försöka natta den här glada bebisen (wish me luck). Och sen förhoppnigsvis får jag några timmars sömn också.
 
 
Allmänt | |
Upp