Öppna förskolan premiär

Måndag förmiddag, och morgonen och förmiddagen har faktiskt varit toppen. Inget argt barn trots att sömnen inte varit den bästa hos någon i familjen inatt. Trodde faktiskt att Wilma skulle vara på dåligt humör och att vi inte skulle kunna åka på årets premiär tur till öppna förskolan, men tji fick jag.
Vi hann med en snabb frukost och sen packade vi oss in i bilen. Ända fram till stan så lyssnade vi på musik och både jag och Wilma sjöng för fulla muggar, vid ett parkeringsljus så hamnade jag bredvid en bil och föraren fick sig ett gott skratt för jag bjussade nämligen på en dans, vad gör man inte för att roa sina barn i bilen.

Idag testade vi en ny öppen förskola som ligger vid Liljeforstorg och det var riktigt mysigt faktiskt. Wilma uppskattade sångstunden mest och när det kommer till musik och dans så är hon verkligen i sitt esse. Ebba låg och sova hela visiten, hon tar igen sig efter en jobbig natt. Vet inte vad det var med tjejerna inatt, kanske dom också känner av att det var fullmåne.

Nu är vi hemma igen och Wilma har precis ätit lunch och nu ska hon sova i en timme. Ebba somnade precis om också, så jag ska försöka ta mig i kragen och städa, (eller så skjuter jag på det igen.) Sen har jag lovat att vi ska måla kottar i en massa färger. Jag som har så svårt att komma på saker att göra blev riktigt glad när vi igår hittade massa fina kottar.
Sen ska vi självklart vara ute också, det är ju så världens vackraste höstdag ute.

Vad har ni för planer för dagen?

Allmänt | |
Upp