Denna kamera djungel

Häromdagen bestämde jag mig för att sälja min älskade Nikon D3100. Behöver helt enkelt en smidigare kamera som är lätt att ta med sig överallt och tar liten plats i väskan. För det är verkligen inte roligt att fota med iPhonen just nu.
Så nu behöver jag lite råd från er, har ni någon åsikt om Nikon coolpix S7000? Eller har ni något annat förslag?
Kraven är att kameran ska ha wi-fi och nfc, sen ska den vara smidig och nätt.

Annars idag så har vi inte gjort mycket. Äntligen så har Wilmas förkylning gett med sig, näsan rinner men det kommer den antagligen att göra hela hösten men imorgon om hon verkar pigg så ska hon få åka till dagis och leka med sina kompisar. Ebba är fortfarande förkyld men jätte glad ändå. Och som tur är det för idag har Wilma verkligen testat gränser, och varit arg till och från hela dagen, så jag har nog räknat till tio ett ex antal gånger idag. Tanken var att vi skulle åkt till Mio och köpt matta men att ha med sig en tjurig två åring kändes inte så lockande, får se om vi tar det imorgon istället.
Men vi hängde ute i det fina vädret också, det var riktigt fint höstväder idag så vi passade på att plantera lite blommor och plocka undan massa leksaker som legat överallt på tomten.

Vad har ni haft för er idag?

Allmänt | |
Upp