Den där pressen

Är det bara jag eller är det fler som känner en enorm press med att nu när man är mammaledig att huset måste se spotless ut? Nu i några dagar har jag inte alls orkat ta tag i den där tvätten som svämmar över eller torkat golven som det finns hundra saft fläckar på. I veckan måste jag ta tag i en ordentlig stor städning men det känns verkligen inte lockande. Mest lockande känns faktiskt att ringa efter städhjälp och sen ha städ en gång i månaden, det skulle faktiskt betyda att jag skulle kunna ge mer tid till barnen. Tror dock inte att min sambo skulle gå med på den idéen.

Idag får vi iallafall vår matkasse som vi beställt. Något som förhoppningsvis gör att våra kvällar med idétorka om vad vi ska äta till middag kommer släppa. Just nu har jag verkligen noll idéer till vad man kan laga, ännu svårare blir det när allt ska vara mjölk/soja fritt för Wilma, men nu när jag snubblade över veckansmiddag på nätet och upptäckte att dom hade allergivänliga alternativ så kunde vi inte låta bli att testa. Skriver en utvärdering sen om vad vi tyckte om första veckans matkasse, vi har verkligen höga förväntningar.

Nu är det snart dags att plocka fram frukost och planera vad dagen ska få erbjuda. Blev jätte sugen på att gå på marknad men tvivlar att det är någon idag. Hoppas ni får en fin söndag

Allmänt | |
Upp