Att kriga för sitt barn

Det här året har varit riktigt tufft. Att se sitt barn må dåligt och inte veta vad det är som gör att hon får så ont i sin mage, det knäcker mig! Att se att hon blir trött redan efter en timme från att hon vaknat och att hennes humör går så upp och ner pågrund utav hennes mage, och jag kan inte göra nånting åt det, det gör att jag dagligen bryter ihop.
Nu äntligen ska vi få en remiss till experter som ska kunna göra en gastroskopi, och allt jag vill just nu är att dom ska ta oss på allvar och inse att det här håller på att knäcka oss! Jag klarar inte av att höra ytterligare en läkare säga att det är omogna tarmar Wilma har, jag är trött på att läkare viftar bort mina spekulationer på vad det kan vara för något.
Jag är 100 procent säker på att det är gluten som är boven i det här dramat och varför kan dom då inte ta oss på allvar!

Jag krigar dagligen mot sjukvården känns det som. Alla gånger vi fått åka in akut till sjukhuset med Wilma, då hon blivit så dålig och ändå har ingen tagit tag i problemet för att hjälpa oss. Att göra en röntgen och ultraljud hjälper inte Wilma att bli frisk, det är samma visa varje gång, undersökningar görs och sen händer inget mer.
Men jag hoppas verkligen att den här gången så kommer även läkarna kommer göra vad som krävs för att min tjej ska få må bra!
För jag slutar aldrig kriga för mina barn!

Läkarbesök, Wilma | |
Upp