Antibiotika

Den här helgen har vi faktiskt inte gjort många alls. Utan mest bara fokuserat på att bli friska från den här långvariga förkylningen. Fy bubblan vad less jag är på allt snor och hostande redan. Och skiten har antagligen bara börjat. Hej hösten!
Igår fick Jimmy och Wilma åka på dop, dom hade haft jätte mysigt och Wilma hade fått busat loss med sina kompisar. 
Jag och Ebba fick hänga på barnakuten nästan hela söndagen, på morgonen när hon vaknade så var hon så hostig och hade så mycket slem att hon hade det kämpigt att andas. 
Nu fick vi antibiotika mot kikhosta ifall det skulle vara det som bråkar. Lilla hjärtat, så jobbigt att se när dom är så små och dom inte mår bra. Men nu hoppas vi att medicinen hjälper och att Ebba snart blir sig själv.
 
Idag har Wilma sin lediga dag från dagis och jag kan berätta att hon inte tycker det är roligt att vara hemma. Så imorgon ska hon äntligen få gå igen. Men sen på onsdag måste hon vara hemma för då har vi en tid hos den nya läkaren på akademiska. Håll tummarna att vi får hjälp!
Men annars idag ska vi fira min lillasyster som blir 23 år idag, Grattis världens bästa Elin på din födelsedag.
 
Nu ska jag passa på att plocka undan lite i kaoset här hemma. Hoppas ni får en fin dag!
 
Allmänt | |
Upp