Vilken helg och vilket drag

Min kära sambo fyllde som sagt trettio i fredags och i lördags så var ju då planen att vi skulle på restaurang, men det blev inte riktigt så utan istället blev det en stor överraskningsfest. Allting blev så himla lyckat! Vi hade beställt cateringmat från Mat&fest i Uppsala och maten var fantastiskt god, till förrätt var det en toastskagenrulle och sen till varmrätt fanns det västerbottenostpaj, ribs, potatisgratäng, rödbetor med fetaost, kyckling och massa annat gott, sen till efterrätt var det en brownie med chokladmousse allting var verkligen galet gott, kan varmt rekommendera den cateringfirman!
Sen efter maten blev det lite lekar som hela havet stormar och självklart en frågesport om Jimmy. Sen bestod kvällen utav massa dans, musik och världens trevligaste sällskap. Det var länge sen jag hade så roligt! Min mamma var verkligen världens bästa som hade tjejerna medans och Ebba tog faktiskt ersättningen, dock tyckte inte hennes mage om den på morgonen.
Sen vill jag också skryta om att jag har världens bästa lillasyster som hjälpt mig att planera och förbereda inför festen, hade aldrig klarat mig utan henne, hon har verkligen slitit med att få allting att bli så perfekt!

Jag åkte från festen vid två tiden och hemma fick jag ta hand om en jätte förkyld Ebba som fått hosta och är jätte slemmig och snorig. Så det blev inte någon sömn den natten. Jimmy kom hem på morgonkvisten och han var jätte nöjd med hela kvällen, min man är verkligen värd allt!

Här hemma fortsätter sjukstugan, Ebba är jätte jätte förkyld och sover inte alls på nätterna så är det inte bättre imorgon så får det bli ett läkarbesök. Jag och Jimmy har också börjat bli förkylda men Wilma är äntligen på bättringsvägen så imorgon väntar dagis för henne.

Hur har er helg varit?

Allmänt | |
Upp