Hej underbara snö

Igår tror jag att nästan hela Sverige vaknade upp till ett snöigt landskap. Wilma blev iallafall eld och lågor när det äntligen fanns tillräckligt med snö för att åka pulka. Ozzy hade älskat all snö som ligger på backen.

Igår var vi på ultraljud, vilket gick jättebra. Wilma är så otroligt lugn i sig själv och har inga problem med att ligga stilla och låta doktorn göra sitt jobb. På torsdag får vi veta hur det såg ut och nu får vi även en ny plan på hur vi ska gå till väga. Jag har varit riktigt rädd och orolig, man kommer till en gräns och sen tänker man bara på det värsta. Men jag ska verkligen försöka plocka fram det positiva igen, att gå och vara rädd gör bara allt mycket värre.

Inatt så sov tjejerna så himla bra. Tror att dom bara vaknade två gånger, så alla var utvilade imorse och känslan sa att det skulle bli en bra dag. Vid 8 ringde dagis och berättade att dom fått magsjuka på avdelningen så vi kom överens om att Wilma bara skulle gå i två timmar då dom var ute på förmiddagen. Eftersom vi ska på det där läkarbesöket på torsdag så är det inge vidare om Wilma blir magsjuk och inte heller med tanke på hur hennes mage mår. Wilma var så glad över att få åka och träffa alla kompisar för idag så skulle dom åka pulka och stjärtlapp. Lyckades rota fram Wilmis gamla cykelhjälm innan vi brassade iväg till förskolan.
Ebba och jag drog sen till mitt jobb för att handla mat. Ebba charmade som vanligt alla i affären, älskade lilla korven.
Idag var väglaget sisådär, men det gick bra ändå.
Vid halv elva så hämtade vi storasystern som stolt berättade att hon åkt stjärtlapp alldeles själv och gått upp för den stora kullen på dagis. Man blir verkligen så glad i själen av att se sina barn glada.
Vi åkte snabbt hem för att laga lite lunch, för att sedan åka till Gränby centrum och införskaffa en rejäl hjälm till Wilma och kängor till mamman, Ebba behövde också ullstrumpor och vantar. På Gränby så skötte sig båda exemplariskt, idag var det inget skrik eller slänga sig på golvet och sparka, utan Wilma var jätte glad och berättade hela tiden att hon skulle köpa en rosa eller blå hjälm.
Så den här dagen har verkligen varit toppen. Det är sådana här dagar man får blicka tillbaka på när man har en riktigt skit dag.

Nu sover tjejerna och jag ska passa på att kika ikapp några serier innan jag också kommer somna. Jag hoppas er dag varit fin!

Allmänt | |
Upp