Dagens ultraljud

Jag hade tid på fostermedicin kl 10.00 imorse så när jag lämnat Wilma på dagis så åkte jag direkt in till stan. Hann svänga förbi starbucks och sen köpa en kanelbullelängd innan jag åkte till Jimmys jobb. Eftersom det är helt omöjligt att få en parkeringsplats på akademiska dom flesta gångerna så brukar Jimmy få köra dit mig. Tur att det ligger nära hans jobb.

Jag behövde inte vänta särskilt länge på Ackis heller, tror jag bara satt i fem minuter. Det var en super gullig barnmorska som jag fick träffa. Bebis var inte alls sammarbetsvillig så mätningen kan ha diffat lite men bebis låg iallafall på minus 16 och hon uppskattade vikten till 1800g så jag måste tillbaka om två veckor igen för ett nytt ultraljud för att se att bebis växer ordentligt. Förra gången dom mätte bebis så fick dom det till minus fem, så det är ju bra att dom kommer hålla koll nu. 
Efter sjukhuset så åkte jag hem och hade först tänkt att ligga i soffan och kika på någon film men ändrade mig ganska så snabbt och bestämde mig för att städa lite. Ja som sagt det går sådär för mig att ta det lugnt.

Jag hämtade Wilma vid tre tiden och idag hade dom haft ett litet springlopp i skogen. Så alla barn hade fått en medalj och glass vid målgången. Wilma har haft på sig sin medalj hela dagen och hon har varit riktigt stolt och berättat att hon sprungit jätte fort. Älskade lilla busunge.

Nu ska jag ställa in årets första rabarberpaj i ugnen. 



Allmänt | |
Upp