Planering av dop

Nu börjar det bli hög tid för att börja planera inför Ebbas dop. Så idag tog jag mig i kragen och beställde dopkorten och gick igenom gästlistan, vi kommer bli jätte många så jag är glad att jag bokade församlingshemmet. Om alla tackar ja så kommer vi vara över 70 personer. Jag har även bestämt mig för att jag ska baka allting själv. Jag vill att Wilma ska kunna välja och vraka bland kakor och bullar. Tyvärr är det inget stort utbud på mjölkfria köpekakor så jag får helt enkelt baka själv! Så jag får räkna med att stå många timmar i köket, men det är det värt. Det är viktigt för mig att Wilma inte ska känna sig utanför, hon ska kunna äta precis samma som alla andra.

Annars idag så har vi hunnit med en sväng till Åhléns. Wilma fick ett till påslakan med Pippi på och en ny matta till sitt rum. Wilma sover hur bra som helst i sitt rum nu, vi behöver bara säga god natt och gå ut från rummet så somnar hon. Hon är så himla go när hon säger: god natt mamma, älskar dig och vi syns imorgon, älskade unge som jag älskar dig!

Imorgon ska barnläkaren ringa så jag hoppas att vi kan få en tid till ultraljud fort. Är orolig att njurarna ska ha tagit stryk nu med den här njurbäckeninflammationen. Just nu har vi fortfarande problem med att hon går och håller sig. Jag hoppas så att det ska släppa snart!

Allmänt | |
Upp