Börja planera badrum

På måndag kommer det en firma hit för att ge en offert för badrummet. Så förhoppningsvis kan vi göra iordning badrummet inom en snar framtid. Det ska bli så himla skönt att slippa det fula lila badrummet, fy bubblan vad jag avskyr det.
Nu går jag iallafall i renoveringstankar. Jag vill att badrummet ska gå i lantligt/industri, men mest åt det lantliga hållet. Badrummet är på ungefär 6-8 kvm. Jag hoppas att jag lyckas få in en hel del förvaring.

Just nu är det både dusch och ett badkar, och ett större handfat med ett skåp bredvid. Över badkaret är det ett fönster som vi ska sätta igen och sen kommer vi ta bort duschen och istället ha ett större badkar med duschvägg. Helst hade jag velat ha en stor dusch men eftersom Wilma älskar att bada och troligtvis kommer Ebba också att göra det så känns det dumt att ta bort badkaret.

Jag har nästan bestämt mig för att ha ett grått schackrutigt golv, men jag är inte helt hundra på om det ska vara grått eller i någon annan färg. På vägen ska jag ha ett vitt högblankt kakel som är Smala/rektangulära. Och sen kommer nog inredningen att bli vit.

Det ska bli så himla kul att planera. Någon som har tips på fin badrumsinredning?

Inredning | |
Upp