6 månaders kontroll

Imorse vaknade vi strax efter åtta och hela ligan var utvilade. Vi skyndade oss att äta frukost och så hann vi med lite lek innan vi var tvugna att bege oss in till stan. Igår skrev jag till Marica och frågade om hon möjligtvis hade någon lucka för att klippa Wilma, och visst hade hon det. Så kvart i tolv befann vi oss på Uppsalas bästa hårsalong och världens bästa frisör. Wilma satt så duktigt hela tiden och hade världens leende. Det märktes att hon tyckte att hon blev fin. Wilmas lugg var verkligen lång och eftersom hon är så häröm så bestämde vi att det fick bli lugg och kortare hår. Hon blev så himla fin, min älskade lilla Wilma.
 
Efter frissan så åkte vi och åt en snabb lunch innan det var dags för ett bvc besök, det var dags för 6-månaders kontrollen. Ebba fick en OK stämpel. Nu väger vår lilla korv 7200g och är 63 centimeter lång. Läkaren tyckte att hon var riktigt stabil när hon satt, heja korven!
 
Vi sprang sen in på Ica och shit vad man är skillad nu för tiden, att handla blöjor och sen få med sig två påsar med matvaror och sen ett babyskydd samt hålla koll på en 2 1/2 åring är liksom inga problem. Multitasking is the shit!
 
Hemma igen så hjälpte Wilma mig att riva i vårt sovrum...Ja för igår gick vi lite bananas och rev ut allting. Så kan det gå. Men det kommer bli riktigt bra!
 
Imorgon är det dags för dagis för Wilma så jag fick precis ställa klockan, det är en förväntansfull Wilma här hemma. Jag och Ebba ska äta hotellfrukost med vår Jackie, ni ska bara veta hur mycket jag har saknat henne! Min fina vän. För henne går jag igenom eld och vatten!
 
Nu ska jag vara social med Jimmy och sen ska jag kolla igenom årets katalog från Formex. På onsdag är det dags!
Allmänt, Ebba | |
Upp