Järnbrist & gränbyflopp

Imorse var det tusan inte lätt att komma upp ur sängen, fattar inte hur jag kan vara så rackarns trött. Eller jo visst fattar jag att det är för att jag är gravid men den här tröttheten kom tillbaka som en smäll. Får kanske trycka i mig lite mer järntabletter och hoppas att det vänder. 

På förmiddagen har vi faktiskt bara varit inne och myst, läst böcker och bara lekt. Efter lunch så tog vi oss ut på en promenad och idag fick vi sällskap av grannen, så dagens promenad blev på cirka 6 kilometer. Wilma vaknade när vi gått klart så då passade vi på att leka i sandlådan, där det självklart var lervälling. Men skitiga barn är ju glada barn. Jag hade behövt plantera ner mina blommor som jag har köpt men hade visst ingen blomjord hemma så det måste jag fixa. 

Sen tog vi en sväng in till Gränby då jag behövde byta storlek på 2 tröjor som Wilma fått. Wilmis var på strålande humör så då passade vi på att gå och kika lite extra. Hennes strålande humör slutade ganska abrupt och istället blev hon riktgt förbannad eftersom hon inte fick springa ifrån mig som hon tyckte var skit kul. Ni vet den där känslan när man ska bära sitt arga barn som skriker och alla tittar på en, japp då vill man antingen fråga vad dom stirrar på samtidigt som man vill sjunka genom jorden.

Väl hemma igen så var det dags att förbereda middagen, slängde ihop en pasta soppa idag och hjälp så god den blev. Wilma ville ha flera portioner så den var godkänd av henne också. Säg till om ni vill ha recept.

Nu ska jag packa en väska till mig och Wilma, för imorgon drar vi till Hälsingland. Ska bli så himla skönt! 



Allmänt | |
Upp