All done

Sitter just nu i soffan och pustar ut, alla julklappar inhandlade och jag känner mig hyffsat lugn i år. Vi kommer fira julafton hos mina föräldrar med det traditonella julmyset. Men innan vi åker dit ska vi försöka hinna åka förbi Jimmys mamma och sen hans pappa. Nästa år tror jag att vi ska vara här, lite jobbigt att åka runt faktiskt. 
 
Igår fick Ebba sitt fem månaders vaccin, vår lilla chubby korv väger nu 7080 gram och är 61 centimeter lång. Hallå stoppa tiden! Ebba fick feber av vaccinet och hade en ganska orolig natt. kändes lite elakt att ge vaccinet när hon äntligen är sig själv efter den jobbiga förkylningen som by the way inte släppt med den där jäkla hostan hur länge kan den sitta i egentligen, men hellre det än att hon ska  få någon allvarlig barnsjukdom.
 
Efter jul och nyår så ska jag försöka få till någon slags rutin kring när Ebba ska sova, madame har en tendens att ta en powernap vid sjutiden på kvällen och sen vakna och vara klarvaken vid halv åtta. Får inte så jätte mycket gjort på kvällarna om jag säger så.
 
Imorgon hoppas jag att det är roligare väder än det här gråa trista, vi behöver allihopa lite solsken och frisk luft. Wilma vill åka till någon lekpark och det vra en riktigt bra idé så det ska vi försöka genomföra.
Om jag har energi över imorgon så är jag lite sugen på att dra ut på en löptur, behöver rensa skallen känner jag. Finns det något bättre än att lyssna på bra musik och hamna i någon bubbla? Behöver lite sån tid faktiskt. 
 
Jag är jätte nyfiken förresten på er alla som läser här, vart kommer ni ifrån? Skulle bli så glad om ni lämnade en kommentar. 
 
Nu ska jag roa en liten korv och sen försöka få några timmars sömn.
 
Allmänt, Ebba | |
#1 - - Mickis :

Vi gick ju i gåvsta tillsammans

#2 - - Anonym:

Gjorde vi 😊

#3 - - Anonym:

Gjorde vi 😊

Upp