Läkarbesök & dagisbaciller

Inatt blev det inte många timmars sömn, barnen turades om att vakna varannan timme, så gissa om jag pimplade kaffe och te imorse. Wilma blev pang snorig imorse, hej dagisbaciller vi har inte direkt saknat er. Nu hoppas jag att det inte blir värre och att febern håller sig borta!
På morgonen blev det massa bus och lek i Wilmas rum, självklart så lekte vi med hennes kök där det bjöds på kanelbullar och köttbullar. Vid tolv tiden så åkte vi in mot Uppsala för att möta upp Jimmy och sen åka till sjukhuset för läkarbesök.

Idag låg tydligen deras datasystem nere så vi fick sitta i väntrummet lite längre. När det var vår tur så fick vi berätta om hur vi tyckt året varit, och det har verkligen inte varit lätt, det känns som det vart grej på grej. Läkaren tar oss på allvar nu iallafall så det känns riktigt skönt. Idag fick vi först göra pricktest, som inte visade någon allergi men det har det aldrig gjort så nu blir nästa steg en remiss till gastro där dom är experter på magen och tarmarna. Så nu hoppas jag så att vi får bukt med det här och att Wilma ska slippa sina magproblem. Det är så jobbigt att se henne när hon har ont och magen bråkar.

Efter doktorn så var Wilma jätte trött och lite hängig men vi sprang ändå in och köpte gummistövlar då hennes här hemma är alldeles för små. Sen blev det mat på McDonalds då vi lovat henne en hamburgare. Så på donken var det världens gladaste tjej som åt med god aptit.

Det var en trött tjej som somnade för ett tag sen och jag hoppas att hon får sova hela natten utan att näsan eller att någon feber stör sömnen.
Ebba sover i min famn nu och det är så otroligt mysigt, lillskruttan har haft en jobbig dag idag så det har varit mycket tårar, jag hoppas att det är en bättre dag imorgon för då kommer våran bästa Linda hit och ska hjälpa mig att baka inför dopet, så tacksam att jag har henne!

Hoppas att ni fina har haft en fin dag

Läkarbesök, Wilma | |
Upp