Veckans middag

Igår hämtade jag vår matkasse från veckansmiddag. Och idag var det äntligen dags för första middagen. Vi valde barnkassen och eftersom Wilma är allergisk så valde vi en mjölkfri variant. Ni anar inte hur glad jag blev när jag hittade den här matkassen på nätet, att komma på nya mjölk och soja fria recept är verkligen en utmaning. Man tröttnar verkligen på köttbullar, pasta och dom vanliga halvfabrikats rätterna.
Jag blev jätte glad när jag upptäckte att dom använder sig av mycket närproducerade produkter. Och att dom verkligen försökt få med så mycket ekologiskt som möjligt. Tummen upp för deras kundservice också! Igår när vi packat upp varorna så var två produkter trasiga och vi fick genast ersättning för det. Så ni som har allergiska barn eller är själva allergiska, eller bara vill ha en kanon leverantör av matkasse så rekommenderar jag verkligen veckansmiddag.se

Kvällens middag var en jätte god kycklinggratäng som serverades med ris och gurka. Wilma åt två portioner och eftersom hon blivit väldigt liten i maten på senaste tiden så var det verkligen bra betyg! Även jag och Jimmy tyckte det var kanon gott! Den rätten kommer vi garanterat att laga många fler gånger! Imorgon ska vi laga en kasslerrätt med mustsås, jag är riktigt nyfiken på den rätten.

Nu är det dags att krypa till sängs och ställa klockan, för imorgon är det dags för dagis för Wilma. Hon har blivit lite hostig så jag hoppas att det inte blir värre. Det verkar vara en riktigt långdragen förkylning som vi fått in i huset.

Hoppas ni haft en fin måndag

Allmänt, Mat | |
Upp