Vaccin & förstoppning

Hej alla fina därute.
Här hemma har vi haft några tuffa dagar, vilket har resulterat i att både bloggen och instagram blivit lidande. Ber om ursäkt för det men som ni alla vet så kommer såklart familjen först.
I helgen så började Wilmas mage krångla igen och förstoppningen kom som ett paket på posten. Nu väntas några dagar med lavemang och säkerligen en massa tårar från både Wilma och mig. Ibland kan jag inte hålla mig stark och visa att jag inte blir ledsen när jag ser hur Wilma lider, dumma mage låt min fina Wilma slippa ha ont och istället fungera. Wilma får vara hemma med mig och Ebba den här veckan då det blir tufft för dagis att hålla koll på Wilma och att magen fungerar som den ska.

Idag fick Ebba tre månaders vaccinet och det gick riktigt bra, även om hon blev lite ledsen så gick det över fort. Wilma var så gullig som höll henne i handen. Innan vi åkte till BVC så lekte Wilmis doktor och efter att jag förklarat vad doktorn skulle göra så skulle hon såklart göra likadant. Så Ebba fick fyra sprutor sammanlagt kan man säga.
Det verkar som att hon klarat sig ifrån feber men hon var jätte ledsen nu på kvällen så hon fick en alvedon så hon kan sova inatt. Håll tummarna att vi har en glad liten tjej imorgon bitti. Och håll också tummarna att Wilma är pigg och inte har ont i magen.

Om tjejerna är pigga och alerta imorgon så hoppas jag att vädret är någorlunda stabilt så vi kan besöka en lekpark och också ta en sväng till Ikea.

Hur har er måndag varit?

Ebba, Läkarbesök, Wilma | |
Upp