Ekar tomt

Ni kommer inte tro mig men... Wilma hann gå på dagis i TVÅ dagar innan hon drog hem magsjuka, jag som skojade om det.. På torsdag eftermiddag började hon att kräkas och just då kände jag: jag.orkar.inte! Men nu har hon varit kräkfri i 82 timmar, ja jag räknar timmarna för är det något som jag verkligen har fobi för så är fet just magsjuka. I år är det tydligen en riktigt elak variant så inkubaktionstiden är mycket längre än 48 timmar. Här hemma så blir det sanering idag.

Wilma kommer få vara hemma minst en vecka, då det var fler som insjuknade i magsjuka förra veckan så räknar jag med att det kommer vara som ett bombnedslag den här veckan men folk som lämnar sina barn på dagis trots att dom inte varit kräk eller diarré fria i minst 48 timmar. Så vi kommer vänta ut den här stormen hemma.

Dagens planer är att måla en vägg i sovrummet, målet är att vara klara inom två veckor och eftersom hela sovrummet blåstes ut så är det en hel del att göra. Ikväll kommer det en målare som ska måla taket. 

Sen får vi se vad vi hittar på resten av veckan. Kanske åker till lekparken och biblioteket. Något ska vi iallafall göra.

Nu vaknade tjejerna så det är dags att gå upp och fånga dagen 

Allmänt | |
Upp