Äntligen helg

Idag har vi haft en riktigt stressig förmiddag men nu var världens lugn kommit över mig.

Jag lämnade Wilma på dagis strax efter åtta imorse och sen ringde jag BVC för råd eftersom Ebba varit så rosslig och slemmig i fyra veckor, så dom tyckte att vi skulle träffa en läkare som kunde lyssna på Ebba. Såklart så hade dom inga läkare på vårdcentralen så det var bara att ta sig till barnakuten, förstår inte vad det är med sjukvården nu för tiden. Men vi fick iallafall hjälp snabbt. Läkaren tyckte hon lät rosslig på lungorna så han ville ta några blodprov också, som tack och lov såg bra ut. Det är verkligen en rackarns jobbig förkylning som inte verkar vilja ge med sig i första taget. Nu väger iallafall Ebba 4815 gram, en liten korv. Ebba har också blivit extremt mammig och nu duger bara min famn. Super mysigt såklart men lite jobbigt när man samtidigt vill ge Wilma massa uppmärksamhet.

Efter läkarbesöket så fick jag skynda mig att lämna kläder på loppis och sen snabbt hem och packa en väska till mig och tjejerna. Igår bestämde vi att åka till stugan, vi längtade verkligen dit. Vi hade bestämt att vi skulle åka vid två. Så jag hann precis packa, släppa ut Ozzy och sen hämta Wilma från dagis. Var super stressigt som sagt, men nu är vi äntligen i Långvind! Och det första vi gjorde när vi kom hit var att gå ut. Wilma sprang direkt till blåbärsriset i skogen.

Nu sitter jag i soffan med en liten Ebba i famnen och äter en massa godis, är det fredag så är det.
Wilma ska alldeles strax gå och sova, men först passar hon på att mysa med världens bästa mormor och morfar.

Hur har er fredag varit?

Allmänt | |
Upp