Ebba Ingrid Larsson

I söndags så döptes ju Ebba och det blev verkligen en fin dag trots massa stress och en förkyld bebis.
Jag åkte ner till församlingshemmet vid tolv tiden med min mamma och började koka kaffe och lägga upp alla kakor som bakats dom senaste veckorna. Halv två kom Ebbas gudmor och så var det dags att gå mot kyrkan. Ebba som varit jätte lugn och snäll i församlingshemmet hade såklart blivit övertrött så när dopet startade så var det inte en sån glad Ebba, men döpt blev hon iallafall haha. Man måste ju höras när man döps.
Jag blev verkligen så himla glad över alla som kom och jag är så glad att Linda ville vara Ebbas gudmor, hon kommer alltid ställa upp för Ebba och Wilma.

Vi bjöd bara på fika den här gången, eller bara och bara, det var en riktig fika buffé bestående av 7 sorters olika kakor och sen bullar och självklart tårta. Det blev faktiskt inte alls mycket över så det var riktigt skönt att slippa fylla frysen igen.

Ebba fick också så otroligt mycket fina gåvor. Tänk så många fina vi har runt omkring oss.
Tack åter igen till alla som kom och gjorde dagen så speciell.

Här hemma är vi sjuka med en rejäl förkylning, Ebba har haft det jobbigast med en massa slem så vi har fått åkt upp till sjukhuset två gånger så hon har fått inhalera koksaltlösning. Nu peppar peppar så verkar det gå åt rätt håll. Jag, Jimmy och Wilma blev pang förkylda inatt men jag hoppas att det blir lindrigt.
Men nu när man är sjuk och man inte får mycket sömn så spenderas dagarna i soffan. Men imorgon ska vi försöka ta oss ut på en promenad iallafall.

Hur har er dag varit?

Allmänt, Ebba | |
Upp