Renovering av sovrummet

Idag fick jag en idé om att måla om i vårat sovrum. Jag tycker inte alls om fondväggen och sen lyser den gamla färgen igenom den vita. Sen gillar jag inte alls garderoben som vi har men det blir ett lite för stort projekt för mig att göra nu. Men nånting jag kan göra fastän jag är höggravid är att måla. Så det ska bli mitt projekt nästa vecka. 

Kulören kommer bli ljusgrå, sen finns det ju 50 olika nyanser av grå så att hitta den som jag vill ha kan bli ett litet mission. Hittade en ton från Beckers som jag gillade. Dock behöver jag se den i verklighet så jag vet om den går åt det blåare eller beigare hållet. 

Något mer man kan göra som höggravid är att shoppa haha. Så lite nya kuddar och lampor så kommer det bli som nytt därinne. Så en liten budget renovering får det bli. Sen får vi se hur budget det kommer bli. Frågan är också om Jimmy låter mig hålla på. 

Idag träffade jag och Wilma våra bästa vänner, Jackie & Ludde för en liten shoppingtur på Thuns. Jag hittade faktiskt knappt nånting, det som ramlade i korgen var ett linne till mig och en t-shirt till Wilmis. Blev en väldigt billig shopping då allt slutade på 149:-.
Sen hann vi med en lunch också innan det var dags att åka hem så att prinsessan fick sova middag. Wilma och Ludde är så himla söta mot varandra. Wilma vill krama honom hela tiden och hon är väldigt noga med att berätta för honom att hon älskar han. Så himla sött. 

Sen på eftermiddagen åkte vi in till stan och passade på att vaccinera Wilma mot TBE, fy tusan vad mycket fästingar det är i år. Det är också galet med mygg. Vi funderar faktiskt på att införskaffa en myggjagare, dom är ju galet dyra men får dom bort myggen så är det helt klart värt det.

Nu ska den här trötta höggravida mamman passa på att gå och knyta sig innan jag får fler galna idéer.

Hoppas ni får en toppen midsommar imorgon. 


Allmänt, Inredning | |
Upp