växtvärk & tuff natt

Efter mitt inlägg igår så vaknade Wilma och var jätte ledsen och sa att hon hade ont i benen. Vi gav alvedon direkt och sen så la vi henne igen, men hon fortsatte att vara ledsen och verkade verkligen besvärad över något så när klockan var över ett så fick hon en ipren och jag tror att vi somnade allihopa vid två tiden. 
Sen skulle såklart Ebba vakna strax efter sex på morgonen, ingen i familjen fick någon skönhetssömn inatt.
 
Vi hade också en tid imorse på vårdcentralen då Wilma skulle lämna ett urinprov då förra provet visade att hon hade lite för mycket röda blodkroppar, så vid nio tiden var det bara att packa in barnen i bilen och brumma in. Vi hade tid kvart över tio och jag tror vi fick komma in när klockan var elva. Såklart så har båda barnen tröttnat och ingen av dom var särskilt sammrabetsvilliga. Dom testade verkligen mitt tålamod idag. Men provet såg iallafall bra ut och dom tog också en crp som hade sänkts sen förra veckan. Dock tyckte läkaren att Wilma var ordentligt rosslig på båda lungorna så vi fick mollipect utskrivet och sen ska vi fortsätta med astmamedicinerna.
 
När vi kom hem igen så trodde jag att båda tjejerna skulle tvärslockna men båda var helt plötsligt på jätte bra humör så vi hann snabb städa lite här hemma innan vi gick ut, vi gick på en promenad och sen blev jag bjuden på fika inne i lekstugan. Eftermiddagen blev verkligen super mysig. Trodde att den skulle bestå utav gnäll och tårar, fick verkligen massa energi av glada barn. 
 
Ebba har börjat få smakportioner nu och det gillar inte hennes mage, tror vi är inne på dag fyra nu utan poop, blir säkert bombnedslag på julafton när finkläderna är på och när vi sitter i bilen.
Räknar med det iallafall.
 
 
Allmänt | |
Upp