Dagen slutade med sjukan

Vi har verkligen haft en super mysig dag med massa lek.
Vi kom fram till Leos lekland strax efter klockan tio och det blev världens fart på Wilma så fort vi kom in. Herregud så hon klättrade och åkte dom stora rutsckanorna helt själv, min stora tjej! Efter en timmes lek så passade vi på att äta lite lunch innan alla där på Leos skulle göra detsamma. Efter lunchen så fick hon leka lite till och då ville hon gå till trampolinerna, där hittade hon en kompis direkt. Så vi blev kvar där jätte länge. Men sen var det en trött tjej så då åkte vi hemåt.
Sen så märkte vi att Wilma inte riktigt var sig själv och hon blev bara mer och mer gnällig och ledsen. Sen började hon stört gråta när hon kissade så då tog vi tempen och lillskruttan hade såklart åkt på feber. Eftersom Wilma haft problem med att hon går och håller sig så ringde jag 1177 för att få en tid på närakuten direkt. En timme senare fick vi tid så det blev lite bråttom men vi hann precis till tiden. Läkaren som jobbade idag var verkligen super bra. Vi fick ett eget rum direkt så att vi kunde få Wilma att kissa i en kopp. dom tog crp prover som såg bra ut men eftersom hon blivit dålig så snabbt så var inte det tillförlitligt. Tillslut fick vi Wilma att kissa och urinprovet visade att hon hade urinvägsinfektion och eftersom hon har feber så misstänker man att det börjat gå upp till njurarna, så inom en vecka måste vi göra ett ultraljud för att se att njurarna inte tagit stryk. Sen blir det en antibiotikakur på 14 dagar.

Jag känner mig som världens sämsta mamma. Redan förra veckan så började hon strula med kisseriet men det gick över och efter att ha rådfrågat våran läkare så trodde dom mest att det berodde på att hon var redo att bli blöjfri. Så nu sitter jag här och är orolig att njurarna ska ha blivit drabbade och att Wilmis gått och haft ont. Önskar att jag bara kunde trolla bort det onda direkt!

Läkarbesök, Wilma | |
Upp